فرزندان موفق

سلامت جسمی مقدمه‌ای برای موفقیت‌های کودکان

1395/3/26 17:25
نویسنده : امیر
310 بازدید
اشتراک گذاری

انجام تکالیف آموزشی ارتباط نزدیکی با سلامت جسمی کودکان دارد. عاداتی که طی سال‌های نخستین محیط آموزشی شکل می‌گیرد، می‌تواند بر روی رشد دوره کودکی، نوجوانی و بزرگسالی تأثیر گذارد. مواردی که برای رشد جسمی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است، شامل عادات خوردن، مراقبت‌های بهداشتی، تناسب بدنی و ایمنی برای کودکان خردسال است. با داشتن اطلاعاتی درباره تغذیه، الگوهای رشد و چاقی دوره کودکی، بزرگسالان بهتر خواهند توانست کودکان را تشویق به عادات درست خوردن و خوابیدن کنند؛ عاداتی که سهمی اساسی در یک زندگی سالم دارند.

سلامت جسمی کودکان

در حدود چهار، پنج سالگی، کودکان دارای تعادل جسمی بیشتری می‌شوند، در انجام بازی‌ها مهارت بیشتری دارند و می‌توانند راه رفتن و حرکات خود را با موسیقی هماهنگ کنند. از طریق مهارت‌های مربوط به ماهیچه‌های کوچک و بزرگ با فعالیت‌هایی مانند ورزش (ماهیچه‌های بزرگ)، نقاشی و خط نوشتن (ماهیچه‌های کوچک) می‌توان به تدریج مهارت‌ها و کنترل بدنی در کودکان را افزایش داد. بسیاری از وظایف در سال‌های شروع مدرسه تنها به شرط آنکه کودک حرکات جسمی خود را تحت هدایت ادراکات خود درآورد، با موفقیت انجام می‌شود. این وظایف مستلزم یکپارچگی ادراکی ـ حرکتی در کودکان است. در گذشته بسیاری از مربیان تصور می‌کردند که انجام بازی‌ها پایه تناسب بدنی کودکان برای بعدها است ولی امروزه معلوم شده که آموزش تناسب بدنی به کودکان نیز باید جزئی از برنامه درسی رسمی و غیررسمی را تشکیل دهد. این آموزش‌ها را می‌توان در حین بازی به کودکان داد؛ آموزش‌هایی در مورد بدن و نقش ورزش برای داشتن یک عمر تناسب بدنی. تناسب بدنی شامل شش مؤلفه است: نیرو، استقامت عضلانی، استقامت قلبی ـ عروقی، انعطاف‌پذیری و چاقی بدن (کاربردهای علمی تحقیقات، ۱۹۸۳) .

برخی کودکان نسبت به سایرین پرجنب و جوش‌تر هستند. والدین می‌توانند کودکان با فعالیت بالا را از طریق تغییر برنامه غذایی، تغییر محیط (حذف عوامل حواس‌پرتی

برای خواندن ادامه مقاله و سایر مقالات مرتبط با بهداشت و سلامت کودک اینجا کلیک کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)